Tenerife May 2013

Wzięło mnie dzisiaj na wspomnienia z zeszłorocznej "majówki". Chciałabym Wam opowiedzieć co nie co o tej jednej z siedmiu i najpiękniejszej wyspie należącej do Hiszpanii. Ja osobiście byłam w szoku, kiedy zobaczyłam jak różnorodny jest tam krajobraz. Gdy wypożyczaliśmy samochód myślałam, że pogoda na wyspie też jest wszędzie taka sama (my byliśmy w południowej części), gdzie klimat jest suchy i krajobraz raczej ubogi z bardzo małą ilości roślinności. Jadąc w kierunku Puerto de la Cruz zobaczyłam przepiękną tropikalną przyrodę, gdzie temperatura jest nieco niższa i wilgotność dużo większa. I tak, gdy u nas mogło być +26*C, to na północy świeciło słońce, było 20*C i padał deszcz.




Tutaj zdjęcie mapki dla zobrazowania :)
(linią czerwoną zaznaczona trasa którą jechaliśmy wypożyczonym autem)


Niewątpliwie największą atrakcją na wyspie jest Loro Parque i jak tylko zaczynałam opowiadać komuś o Teneryfie to rozpoczynałam właśnie od tego zoobotanicznego parku. Jest tam ponad 300 gatunków zwierząt z całego świata. Mnie osobiście najbardziej zachwycały pokazy tresury delfinów, papug, lwów morskich. Niestety bez wcześniejszego zapoznania się z planem każdego pokazu można nie zobaczyć wszystkiego, tak jak my np nie widzieliśmy całego show, w którym 4 orki sprowadzone do parku prosto z USA chlapią publiczność siedzącą od 1 do 6 rzędu.

Tutaj do obejrzenia filmik z tego pięknego miejsca




Ponoć plaże na Teneryfie są jedne z najczystszych w Europie a na samej wyspie jest ich aż 140 (w różnych kolorach). Piasek na tej, do której mieliśmy najbliżej z hotelu, był koloru czarnego z pięknie błyszczącymi się drobinkami srebra. Ludzie zabierali piasek w słoiki i butelki ja jakoś nie pomyślałam by tak zamknąć wspomnienia z tego miejsca. Mam jednak parę zdjęć




Na tej Kanaryjskiej Wyspie spodobało mi się jeszcze bardziej kiedy dowiedziałam się, że wszystko jest tańsze, ponieważ cała wyspa jest w strefie wolnocłowej. Na pewno opłaca się tam kupić oryginalne perfumy i kosmetyki, ale także alkohol i sprzęty rtv. :)

Hotel Barcelo Varadero


Widok na Los Gigantes

Plaża San Andres (sztuczna) z piaskiem z Sahary

Nie wymieniłam wszystkich zalet i atrakcji tej przepięknej wyspy, mogę jedynie polecić ją tym, którzy zastanawiają się, czy wybrać tą część Kanarów. Nas w, to piękne miejsce wysłało Centrum podróży Planeta, gdzie jak zwykle od 3 lat nie udaje mi się kupić wycieczki do Grecji, bo przemiła Agnieszka zawsze znajdzie dla nas dużo ciekawsze miejsce. Może w tym roku w końcu uda mi się polecieć :). W każdym bądź razie nie żałujemy tego wyboru.



8 komentarze:

  1. Takie piękne zdjęcia! Aż się zachciało ciepła i wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow!
    ale piękne zdjęcia!
    cudne wspomnienia, aż chciałoby się tam wrócić!

    pozdrawiam cieplutko!
    jesuswannatouchme.
    <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne zdjęcia i swietnie zrobiony post !

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam lato i zdjęcia z wakacji ! :) Czuję wtedy taką inspirację ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiało być cudownie...:)
    zazdro!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Musiało być cudownie...:)
    zazdro!:D

    OdpowiedzUsuń

 

Instagram

LovelyWholeSale

Liczba wyświetleń

O mnie

Jak napisać coś modnie o mnie? Nie wiem napisze tylko ze mam na imię Ewa – dla przyjaciół Eviczek, Evik. 23 letnia studentka fascynująca się modą i podróżami. Otwieram przed Wami skrawek mojego świata. Zostań ze mną i śledź to czym się inspiruję i o czym marze. Mam nadzieje ze szybko się zaprzyjaźnimy. Enjoy!

Facebook Fanpage